marți, 19 iulie 2011

Flori vs Bolovani

Intr-o duminica, recent, m-am hotarat sa vizitez o fata si pe mama ei.
Ascultand de sfaturile unora bine intentionati (sper), m-am dus la piata sa cumpar doi trandafiri, unul ei, unul mamei ei. Buuun.. doar ca nu-s obisnuit cu verdeturile si zarzavaturile, nu ma pricep.. Ajung la o tiganca si o intreb de trandafiri. Da atata era de bine intentionata tiganca, incat am crezut ca ma prosteste. Drept urmare o sun pe mama si o intreb cat costa un fir de trandafir. Mama zice 7 lei, tiganca mi da cu 5 lei, deci super de treaba tiganca. Vad ca trandafirii au niste petale pe margine asa mai ofilite. Ma gandesc ca de aia costa 5 lei si nu 7 lei. Da tiganca zice "nu dragule ca asa e cu florile. Stai oleaca ca-i curatz acuma". Sun iar pe mama "auzi.. zice ca-i curatza acuma". Raspunsul "pai da, se rup petalele de pe margini ca s-au ofilit, trandafirii vin de nu stiu unde, apoi ii cumpara bisnitarii, si in cele din urma ajung la piata, deci sa mai ofilesc, e in regula sa-i curetze". Daca mama a zis asa, inseamna ca tiganca e bine intentionata. Dau banii pe doua fire si plec catre iubita mea.

Da' pe drum ce-mi vine-n cap?
cele de mai jos:

Banuiesc ca obiceiul de a darui o floare, are cateva mii de ani, poate zeci de mii.
Posibil ca erau doi indragostiti pe un camp, unde altundeva.. ca nu erau mall-uri pe vremea aia, si se harjoneau pe un camp de flori.. probabil atunci nu erau piscine, nu erau betoane peste tot, erau campuri de flori, logic, nu?
Si ce-i trece prin cap baiatului.. se apleaca el, rupe o floare si o da fetei! DOOH
Deja imi inchipui chipul uimit al fetei consternate "am primit o floare, oh la naiba, e plin de flori in jurul meu".
Cum sa dai cuiva o chestie care e la tot pasul? Cum a rupt si a daruit o floare, putea foarte bine sa ia o frunza dintr-un eucalipt si sa i-o daruiasca fetei spunand "uite ce frumoasa e, uite ce nervuri are, uite ce frumos au rontait omizile din ea" ..sau putea sa-i daruiasca o piatra, un bolovan! Da! Un bolovan si sa spuna "uite ce frumos l-a slefuit apa.. timpul.. ploaia.. iubirea mea va dainui cat acest bolovan".
Parerea mea e ca era mai castigat din mai multe motive:
1 - Florile sunt la fel, un trandafir e identic cu alt trandafir, o lalea e identica cu alta lalea, o floare de musetel, la fel - Un bolovan frumos slefuit din albia raului, chiar daca e rotunjit, totdeauna are in plus fata de alt bolovan alte straturi de depuneri de roca, se diferentiaza intr-un fel.
2 - Cu o floare ce poti sa faci? Daca te urmareste o vaca nebuna, arunci floarea peste umar in speranta ca se va opri sa o pasca. - Cu un bolovan poti sa-i rupi salele vacii nebune.
3 - Daruiesti o floare, iar pe cand fata ajunge acasa sa-i arate mamei ei plina de exaltare, floarea s-a ofilit si s-a botzit deja. - Bolovanul dureaza.. cat dragostea, in cele mai multe cazuri chiar si mai mult, de fapt intotdeauna dureaza mai mult.
4 - Cand daruiesti o floare ce poti sa zici? - Daruind un bolovan poti sa fabulezi "uite, dragostea va dura atata timp cat piatra asta va exista, va fi o dragoste durabila ca pietrele".

Buuuun.. pana aici am lamurit problema. Sper.. macar pentru linistea mea sufleteasca, daca pe altii n-am reusit sa-i conving.

Next! Eu cred ca atunci cand vrei sa daruiesti ceva, trebuie sa daruiesti ceva rar, nu o chestie aflata la tot pasul.
Dar in acele vremuri cand primul destept a daruit prima floare, era plin de flori peste tot.. CAMPURI DE FLORI!!!
Cum sa daruiesti ceva ce creste peste tot?!
Bine bine, in acele vremuri era plin si de pietre si bolovani, dar dupa cum am explicat mai sus, pietrele difera intre ele, florile nu, iar mai apoi e motivul cu "dragostea dureaza cat pietrele".
Deci intr-un fel erau la egalitate, tine de afinitatea fiecaruia cum priveste chestia asta.
Dar acum, in vremurile noastre, chiar si acum, un bolovan e mai rar ca o floare.
Iesi in oras, pe casa scarilor ghivece cu muscate, in holul cabinetului stomatologic un vas mare cu orhidee, orice ai face tot dai de flori. Vrei o floare? Mergi la piata. Simplu. Vrei sa daruiesti ceva greu de gasit? Daruieste un bolovan. Sa te vad de unde-l iei. Cum il cari dupa tine? Beton si asfalt peste tot.. hai fa rost de un bolovan.. frumos, rotunjit de timp, de ploi. N-ai cum.

Da cel mai ciuda mi-e ca un destept, acum cateva mii de ani, s-a trezit el asa de capul lui, sa se harjoneasca intr-un lan cu 1000 de mii de flori, apoi sa rupa o floare si s-o daruiasca. Si culmea, altii i-au urmat gestul. Si cel mai tare mi ciuda ca trebuie sa fac si eu la fel, sa fiu in randul lumii. Randul lumii hotarat de un destept acuma 10mii de ani ..si culmea, fac pariu ca totul sa intamplat pe un camp de floricele.

Stau si ma gandesc.. o fata cand primeste 3 trandafiri, sau 5 lalele.. nu vede ca toate cele 5 lalele sunt identice? Chiar nu-si da seama? Pai daca-i plac 5 lalele identice, de ce nu-si cumpara 5 fuste si 5 rochii la fel?

Si daca tiganca nu mi-ar fi curatat trandafirii si m-ar fi lasat sa merg cu petalele de pe margini ofilite, eu ce ziceam, "poftiti, un trandafir frumos ca dumneavoastra"?
Da' nu era mai simplu "luati va rog aceasta piatra, sa dea Domnu' sa apucati sa o vedeti transformandu-se in nisip"?

EDIT: Cineva a citit pe aici si mi-a spus ca floarea simbolizeaza gingasia. Eu ii spun numai atat: daca as primi o floare drept simbol al gingasiei mele, a doua zi cand as vedea-o vestejita, m-as complexa instant.

rest my case

Daca tot ma chinuie gandurile astea fara rost, m-am gandit sa le astern aici, sa-i mai chinuie si pe altii. Daca n-am reusit, am sa mai incerc. blow ya mind

Mai jos in poze lalea vs pietre. Sincer.. as prefera o piatra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu